Področje digitalnega marketinga se konstantno razvija, za kar se lahko zahvalimo predvsem vedno večjemu številu oglaševalcev in povečani konkurenčnosti. Če pogledamo Facebook, ki danes velja za glavni marketinški kanal večine ecommerce podjetij, so njihovi prihodki od oglaševanja v letu 2018 presegli mejo 55 miljard ameriških dolarjev, kar je 41% več kot leto prej. Velik delež k rasti je seveda prispeval Instagram, ki je s Storyji poskrbel za hiter vzpon video oglaševanja.
Včasih je bilo za pridobivanje sledilcev dovolj le objavljanje povprečne vsebine, danes pa so interakcije s strankami, ki postajajo vedno bolj zahtevne, kompleksnejše in zahtevajo veliko več truda. Vaša vsebina mora izstopati in mora biti natančno prilagojena vaši ciljni skupini. V kolikor vaša komunikacija ni personalizirana, zaostajate za konkurenco.
Velika rast seveda vedno prinaša tudi razvoj novih trendov, ki niso nujno samo tehnične narave. V tem članku vam bomo predstavili top trende digitalnega marketinga, ki bodo po našem mnenju zaznamovali leti 2019 in 2020, ter ločili odlične oglaševalce od povprečnih.
Vsekanalni marketing
Omni-channel marketing je izraz, ki se v zadnjih mesecih precej uporablja. Da bi lažje razumeli, kaj pomeni, ga primerjajmo z “multichannel” oziroma “večkanalnim marketingom”.
V večkanalnem marketingu na različnih marketinških kanalih postavimo določeno vsebino oziroma točkovna polja, ki se med seboj dopolnjujejo in vodijo potencialnega kupca skozi prodajni proces. Če poenostavimo s primerom – Facebook oglase uporabljamo za pridobivanje novih obiskovalcev spletne strani, na spletni strani zbiramo njihove kontakte, nato pa se prodajni proces nadaljuje z email marketingom.
Omni-channel marketing je podoben, vendar veliko bolj univerzalen, kar je precej logično, saj v prevodu pomeni vsekanalni marketing. To pomeni, da z uporabo le tega, aktiviramo točkovna polja, na vseh marketinških kanalih, ki so na voljo. Seveda moramo nujno poskrbeti, da vsa točkovna polja tvorijo smiselno celoto in stranko vodijo k nakupu oziroma izpolnitvi začrtanega cilja. Za uporabo vsekanalnega marketinga torej niso dovolj le Facebook ali Instagram oglasi, email marketing ali Google Ads, temveč je potrebno poseči še dlje. Tukaj se seveda pojavijo PR članki, SMS kampanje, klepet v živo na spletni strani, offline oglaševanje, direktna pošta, chatboti in virtualni asistenti, …
Več kot 70 % potrošnikov opravi raziskavo pred nakupom na treh ali več kanalih.
Strategija vsekanalnega marketinga postaja vedno bolj pomembna, saj lahko z njo resnično izboljšate uporabniško izkušnjo in nakupni proces vašega potencialnega kupca. Poskrbite, da stranke ne izgubite zaradi neprisotnosti na katerem od kanalov.
Visoka stopnja zasebnosti, personalizacija in hitra odzivnost
Verjetno obstaja precej primerov, ko se pojma zasebnost in personalizacija med seboj popolnoma izključujeta, ampak se v svetu marketinga lahko tudi dopolnjujeta. Medtem, ko je visoka raven varnosti in zasebnosti ob brskanju po spletu izredno pomembna, bodo vaši kupci pričakovali tudi personalizirano uporabniško izkušnjo. Slednje pomeni, da bo komunikacija čez vse marketinške kanale morala potekati na bolj oseben in uporabniku prijazen način. Tukaj bosta veliko vlogo odigrala umetna inteligenca in chatboti.
Segmentacija podatkov v marketingu postaja izrednega pomena. V kolikor je bilo včasih dovolj le prikazati ime in priimek kupca v email kampanji, to danes ni več dovolj. Kupce je potrebno segmentirati po več dejavnikih, kot npr. zgodovina iskanja po spletni strani in aktivnosti kupca izven spletne strani. Prilagajanje vsebine oglasov in vsebine na spletnih straneh glede na profil uporabnika lahko znatno poveča vaš ROI.
Bodite pozorni, da komunikacije s kupcem ne zaključite po opravljenem nakupu. Vzdržujte stik še naprej, saj se bo v primeru zadovoljstva kupec vrnil in ponovno opravil nakup. Vzdrževanje stika z obstoječim kupcem je v večini primerov veliko cenejše kot pridobivanje novega.
Ste odzivni? Ali lahko hitro prilagodite vaše marketing akcije? Marketing oddelki v večjih podjetjih vse bolj iščejo t.i. mikro momente, na podlagi katerih lahko v najkrajšem možnem času lansirajo marketinško kampanjo. Zaradi dostopnosti različnih orodij za ustvarjanje in lansiranje vsebin, so tehnične ovire postale preteklost.
Video, video, video
V letu 2018 so prihodki iz mobilnega video oglaševanja narastli kar za 60% v primerjavi z letom prej. V kolikor želite doseči mlajšo publiko, so video oglasi nujni, ne smemo pa njihovega vpliva prezrezi tudi pri starejši demografiji. Večja podjetja v svojih kreativnih oddelkih tako že zaposlujejo kader z znanjem videoprodukcije, saj znanje iz grafičnega oblikovanja ni več dovolj. Facebook in Instagram na veliko spodbujata video produkcijo na način, da so cene na klik oziroma ogled običajno veliko nižje pri video vsebinah kot pri navadnih statičnih vsebinah.
Pri video produkciji je pomemben poudarek na vsebini. Potencialni kupci ne iščejo video posnetkov s posebnimi efekti in vrhunsko produkcijo, zanima jih odlična vsebina, ki je hkrati zabavna in informativna.
Razvoj umetne inteligence in chatboti
Umetna inteligenca oziroma AI predstavlja strah in trepet za veliko ljudi, ki se ukvarjajo z vsebinskim marketingom, podporo strankam in oglaševanjem. Na spletu se pojavlja vedno več vsebine, ki je generirana s pomočjo umetne inteligence in to na takšnem nivoju, da uporabniki tega sploh ne opazijo. Nekateri strokovnjaki so celo napovedovali, da bo do leta 2018 kar 20% poslovne vsebine na spletu “pregledane” z umetno inteligenco. Uporaba AI je priporočljiva predvsem pri identificiranju trendov in združevanju večjih količin podatkov, kar omogoča velikim novičarskim podjetjem znatno znižanje stroškov in povečano odzivnost na dogajanje.
Ker se skupaj z razvojem umetne inteligence na področju marketinga, razvija tudi personaliziran marketing, lahko sklepamo, da se bodo delovna mesta na področju vsebinskega marketinga vsekakor ohranila, saj bo pri personalizaciji vsekakor še vedno potreben človeški faktor.
Chatboti ne bodo samo orodje za obveščanje, temveč bo njihova uporaba razširjena tudi na ostala področja:
- pridobivanje kontaktov na spletnih straneh,
- pomoč pri nakupovanju v spletnih trgovinah,
- vodič pri brskanju po spletnih straneh,
- dinamična baza znanja,
- oddajanje zahtevnih in personaliziranih naročil
Chatboti bodo definitivno postali pomemben del prodajnega lijaka, saj omogočajo povsem personalizirano pot do nakupa. Z njihovo pomočjo lahko potencialne kupce prepričamo k nakupu in jih hkrati na primer tudi spomnimo na izdelke, ki so si jih ogledali pred časom in za njih izkazali zanimanje.
Programatično oglaševanje
Ker smo v prvi točki govorili o vsekanalnem marketingu, se seveda moramo dotakniti tudi pojma programatičnega oglaševanja. Upravljanje z marketinškimi kanali je seveda zahtevno delo, tako s kreativnega kot časovnega vidika. S pojavljanjem novih kanalov bodo podjetja bolj naklonjena uporabi umetne inteligence kot zaposlovanju dodatnega kadra.
Programatično oglaševanje je proces, ki uporablja umetno inteligenco za zakup in prikaz oglasov na podlagi posebnih algoritmov. Glavna razlika med programatičnim in tradicionalnim oglaševanjem je v tem, da se prvo lahko dogaja v realnem času. Programatično oglaševanje vsekakor ne nadomešča ljudi, temveč jim le olajša delo. Za vzpostavitev in nadzor je vedno potreben človeški faktor.
Upravljanje kampanj iz enega mesta s podatki v realnem času in napredna statistika nam omogočata ogromen prihranek časa ter dostop do večjih količin podatkov. V kolikor zna marketinška ekipa te podatke izkoristiti in jih obrniti sebi v prid, bo ROI veliko večji kot pri tradicionalnem zakupu oglasov.